Monday, March 8, 2010

KCM'10>>Aku, PMI dan Cabutan bertuah

Poster KCM yang penuh ceria

Hari ahad lepas merupakan hari yang paling ceria dalam kehidupan mahasiswaku yang penuh dengan 'kerja rumah' projek dan lain-lain. Lujnah Sukn dan Kebudayaan PMIUTM telah mengmbil satu inisiatif untuk men'ceria'kan semua mahasiswa UTM terutamanya ahli PMI itu sendiri. Meninggalkan sebentar masalah peribadi, ramai mahasiswa turun padang untuk memeriahkan lagi karnival tersebut.

Penulis bersama palapes **maaf kalau susah nak cam penulis

Bertempat di padang utama KDSE, banyak aktiviti menarik dijalankan yang semestinya dapat menarik minat pelbagai jenis 'perangai' manusia untuk datang bersama. Antara aktiviti yang dijalankan adalah:

Macam senam aerobik

Proses pemanasan badan menjadi syarat sebelum memulakan aktiviti sukan bagi mengelakkan sebarang kecederaan.

futsal

Futsal adalah antara aktivii yang paling menarik pada hari itu yang pempertandinggan pasukan-pasukan amatur seperti buah sarlok FC, ABC FC, KSPAN FC dan banyak lagi.

Sukaneka
Aktiviti sukaneka adalah aktiviti yang paling ceria pada hari tersebut sehinggakan penulis tidak sempat menagmbil gambar. acara terakhir yang dipertandingkan adalah acara tarik tali yang menyaksikan pesta 'KAKI KEJANG' besar-besaran telah berlaku.

malam penutup
malam penutup diadakan di KRP untuk menyampaikan hadiah kepada para pemenang.

Persembahan nasyid


AKU, PMI DAN CABUTAN BERTUAH

entah kenapa, cabutan bertuah telah menjadi salah satu daya tarikan PMI dalam aktiviti-aktiviti besar mereka. mungkin ini adalah salah satu 'pancing' yang mereka gunakan untuk menarik lebih ramai ahli PMI datang ke program mereka atau untuk menghabiskan 'stok' hadiah yang berlambak. (betul kah?)

Gema Aidilfitri yang diadakan pada hari rya yang lepas. aku mendapat sebungkus makanan ringan untuk dihabiskan. Alhmdulillah.. murah rezeki...


Mesyuarat Agung Tahunan PMIUTM sekali lagi menyajikan satu hadiah cabutan bertuah untuk aku. gelas untuk minum.. Alhamdulillah.. ada lagi gelas ynag boleh diguna untuk menjamu tetamu yang datang ke bilik... itupun kalau stok Radix masih ada..

Karnival Ceria Mahasiswa, KCM'10 telah menyediakan sebuah jam loceng untuk pemenang cabutan bertuah separti aku. kenapa? mudah-mudahan lepas ni mudah lah untuk aku bangun subuh...

~semoga ukhuwah yang tertaut akan menjadi lebih erat lagi kerana ukhuwah itu perlu dibina dan dipupuk bukan hanya untuk ditanam..~

4 Perbincangan:

Asmah Andy said...

alhamdulillah...memang bertuah...=)

lagenda pejuang islam said...

tanpa usaha..

Khairul said...

23 tahun hidup di dunia ni..
memang xpenah dapat hadiah cabutan bertuah nih...hishh...
memang tak bertuah langsung....
wlaupun dulu aku pernah dpt 10 no cabutan bertuah,tapi tak kena2 jugak...
ayoooo...

lagenda pejuang islam said...

subhanallah syiekh..ada hikmahnya..ceeehhh...
nak hadiah gtau..kedai mainan sentiasa terbuka. t ambe belikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kamsar bin Muhamad Bahron



Aku orang biasa.

Buat benda biasa.

Blog aku biasa-biasa.

Aku suka menulis tentang benda biasa.

Tapi aku akan jadi Lagenda!.

bah bah bah



Pra-Sekolah - Tiada

Sekolah Rendah Kebangsaan

Sekolah Menengah Kebangsaan - Sains Tulen

Kolej Matrikulasi - Sains Fizikal

Universiti - Kejuruteraan Mekanikal

KILANG - Maintenance



AHLAN WA SAHLAN


thelegend88


kepala otak kau!

ada soalan? ~i'm always by your side!!

"SUDUT KRITIK"

SUDUT INI MEMBERI PELUANG KEPADA PENGUNJUNG UNTUK MENGKRITIK BLOG INI SESUKA HATI MEREKA.. KALAU NAK YANG LEN, BAGI KAT BAWAH..

TIDAK BOLEH :

-BERKATA KESAT

-MEMUJI

-MENUDUH MENGKHINZIR BUTA

-MENGIKLAN

MENGAJARKAN ILMU ITU SEDEKAH

Kaunter Pukul

MUST SEE

Blog Unik

Kawan-kawan UTM

Rakan-rakan Lain

CAPAIAN

Followers

Template by KangNoval & Abdul Munir | blog Blogger Templates
HTML Free Code