Saturday, May 15, 2010

HANYA DI SINI part 4



AWAS!!! ANDA SEDANG DIPERHATI..
Salah satu iklan yang menarik perhatian aku (masyarakat sekeliling aku tak pasti). Terletak di tepi jalan apas jugak. Usaha murni Majlis Perbandaran Tawau ini dilihat sebagai satu usaha kearah menjadikan Tawau Bumi Peladang ini sebagai sebuah daerah yang besih dari kutu-kutu sampah.

Laporan terus boleh dilakukan kepada MPT yang membawa denda sehingga RM5000 atau kompoun sehingga RM100!

Saya amat positif kepada kempen ini kerana saya mengharapkan daerah yang saya diami akan menjadi sebuah kawasan yang bebas dari sampah dan bebas dari momokan ramai pihak yang mengatakan Tawau sebagai salah sebuah kawasan yang paling kotor di Sabah.

BONUS

Gambar diambil dari sebuah masjid. Tabung ini khas untuk membayar pengutip sampah. Ahli qariah masjid akan membayar RM5 ke dalam tabung ini.kalau tak silap la…


CATATAN:
1- Sejauh mana masyarakat alert dengan benda ni? Aku rasa belum lagi.
2- Sejauh mana kempen ini dikuatkuasakan? Aku tak tahu
3- Adakah tawau semakin bersih? Aku rasa semakin kurang kotor. Mungkin sebab aku dah tak jalan kaki lagi (melihat keadaan sekeliling)..sejak ada kenderaan sendiri.
4- Aku? Saya seorang pembersih! Cheee…

~ada soalan?

0 Perbincangan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kamsar bin Muhamad Bahron



Aku orang biasa.

Buat benda biasa.

Blog aku biasa-biasa.

Aku suka menulis tentang benda biasa.

Tapi aku akan jadi Lagenda!.

bah bah bah



Pra-Sekolah - Tiada

Sekolah Rendah Kebangsaan

Sekolah Menengah Kebangsaan - Sains Tulen

Kolej Matrikulasi - Sains Fizikal

Universiti - Kejuruteraan Mekanikal

KILANG - Maintenance



AHLAN WA SAHLAN


thelegend88


kepala otak kau!

ada soalan? ~i'm always by your side!!

"SUDUT KRITIK"

SUDUT INI MEMBERI PELUANG KEPADA PENGUNJUNG UNTUK MENGKRITIK BLOG INI SESUKA HATI MEREKA.. KALAU NAK YANG LEN, BAGI KAT BAWAH..

TIDAK BOLEH :

-BERKATA KESAT

-MEMUJI

-MENUDUH MENGKHINZIR BUTA

-MENGIKLAN

MENGAJARKAN ILMU ITU SEDEKAH

Kaunter Pukul

MUST SEE

Blog Unik

Kawan-kawan UTM

Rakan-rakan Lain

CAPAIAN

Followers

Template by KangNoval & Abdul Munir | blog Blogger Templates
HTML Free Code