Monday, June 14, 2010

HANYA DI SINI part 6



Salam.
Ini adalah papan iklan BESSAR yang aku jumpa di jalan apas. Sapa-sapa rasa dia hensem atau cun tak payah la pedulik benda ni. Tarikh akhirnya sudah lama habis.



Nak kena ulas lagi? Rasanya tak perlu..satu benda aku tahu hasil dari pembacaan di majalah, ‘orang-orang’ macam ni akan menaikkan nafsu orang yang memandangnya. Pada zaman sekarang, ianya tidak mengenal usia. Tidak mustahil budak-budak kenal sex (maaf kerana terpaksa menaipnya disini) dulu daripada kenal rukun iman. Apabila itu semua berlaku, nafsu rakus mereka akan terus meningkat hingga mampu untuk mengawal pertimbangan waras mereka. Hanya apabila ‘sesuatu’ seperti zina telah berlaku, barulah mereka akan sedar dan menyesal!


Tidak dinafikan, orang-orang borneo memang bangsa yang comei-comei..Photobucket(statement dari orang lain). Buktinya, semasa aku tingkatan 4, ada seorang cikgu aku yang berasal dari semenanjung berkongsikan nasihat dari kawan-kawannya sebelum dia bertolak ke sini untuk mengajar. Mereka berpesan supaya berhati-hati semasa berada di sabah kerana bimbang jika dia akan ‘terkahwin’. Sambil tersengih, dia berkata, “takkanlah!”.. nota: sekarang beliau hidup bahagia bersama dengan isteri sabahannya dan beberapa orang anak yang comel!


Sesuatu yang amat mengejutkan aku semasa baru balik tanah asal aku ni untuk LI adalah kes anak luar nikah atau cerita lebih lembutnya adalah berkahwin semasa mengandung!. Mungkin ini bukan tempat yang sesuai untuk menceritakan semua tu..tapi, aku memang ada banyak cerita. Sapa nak, boleh email aku..wkwkwk..


Sebagai penutup, satu perkara yang perlu ditegaskan disini adalah, kecantikan paras rupa itu adalah sementara. Kecantikan budi pekerti? Itu pun sementara jugak! Kerana hanya Allah sahaja yang kekal..

Cadangan aku:


Catatan:
1) Satu yang sangat membanggakan, perkataan Tawau tertera di situ! Wkwkwk..
2) Aku tak tahu manhunk tu sayur apa

3) Ramai anak muda di sini yang cantik-cantik! (sebab manusia adalah makhluk yang terbaik). Tapi sikap dan perangai yang menjelikkan mereka

4) Kalau aku ikut pertandingan tu, aku tahu aku akan kalah..wkwkwk..


~ada soalan?
Im alway by your side!

2 Perbincangan:

Anonymous said...

salam mahabbah..
ana bangga ada anak Tawau yg alert seperti anta...
semoga bumi tawau bakal di hiasi dgn biah solehah

lagenda pejuang islam said...

bah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kamsar bin Muhamad Bahron



Aku orang biasa.

Buat benda biasa.

Blog aku biasa-biasa.

Aku suka menulis tentang benda biasa.

Tapi aku akan jadi Lagenda!.

bah bah bah



Pra-Sekolah - Tiada

Sekolah Rendah Kebangsaan

Sekolah Menengah Kebangsaan - Sains Tulen

Kolej Matrikulasi - Sains Fizikal

Universiti - Kejuruteraan Mekanikal

KILANG - Maintenance



AHLAN WA SAHLAN


thelegend88


kepala otak kau!

ada soalan? ~i'm always by your side!!

"SUDUT KRITIK"

SUDUT INI MEMBERI PELUANG KEPADA PENGUNJUNG UNTUK MENGKRITIK BLOG INI SESUKA HATI MEREKA.. KALAU NAK YANG LEN, BAGI KAT BAWAH..

TIDAK BOLEH :

-BERKATA KESAT

-MEMUJI

-MENUDUH MENGKHINZIR BUTA

-MENGIKLAN

MENGAJARKAN ILMU ITU SEDEKAH

Kaunter Pukul

MUST SEE

Blog Unik

Kawan-kawan UTM

Rakan-rakan Lain

Followers

Template by KangNoval & Abdul Munir | blog Blogger Templates
HTML Free Code