Tuesday, February 18, 2014

Peripeteia Tragedi Yunani


Peripeteia; a sudden reversal of fortune or change in circumstances, esp. In reference to frictional narrative.

Aku sendiri pun tidak kenal siapa Nazim Masnawi penulis buku ini. Dari genre penulisan beliau menunjukkan beliau seorang yang sangat menyayangi filem dan pawagam. Bersikap lurus, telus dan pedas dalam memberikan pendapat tentang filem dan dunia perfileman itu sendiri.

Walaupun skop penulisan beliau berkisar di sekitar dunia hiburan (Bagi aku lah), tapi kupasan yang beliau kongsikan nampak begitu luas bermula dari defenasi, sejarah dan kritikan terhadap apa yang berlaku pada zaman sekarang.

Dalam buku nipis ini penulis turut mengupas istilah Punk, nerd, geek, fanboy dan lain-lain istilah yang banyak digunakan oleh anak muda sekarang tanpa mengetahui makna sebenarnya. Pengaruh iklim politik di Amerika terhadap filem Hollywood pun ada!.

Tajuk: Peripeteia Tragedi Yunani
Tebal: 88 mukasurat
Penulis: Nazim Masnawi
Harga: RM18.00 - 15%
Kedai: Lorongbuku.com
Penerbit: Studio Anai-anai
...

0 Perbincangan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kamsar bin Muhamad Bahron



Aku orang biasa.

Buat benda biasa.

Blog aku biasa-biasa.

Aku suka menulis tentang benda biasa.

Tapi aku akan jadi Lagenda!.

bah bah bah



Pra-Sekolah - Tiada

Sekolah Rendah Kebangsaan

Sekolah Menengah Kebangsaan - Sains Tulen

Kolej Matrikulasi - Sains Fizikal

Universiti - Kejuruteraan Mekanikal

KILANG - Maintenance



AHLAN WA SAHLAN


thelegend88


kepala otak kau!

ada soalan? ~i'm always by your side!!

"SUDUT KRITIK"

SUDUT INI MEMBERI PELUANG KEPADA PENGUNJUNG UNTUK MENGKRITIK BLOG INI SESUKA HATI MEREKA.. KALAU NAK YANG LEN, BAGI KAT BAWAH..

TIDAK BOLEH :

-BERKATA KESAT

-MEMUJI

-MENUDUH MENGKHINZIR BUTA

-MENGIKLAN

MENGAJARKAN ILMU ITU SEDEKAH

Kaunter Pukul

MUST SEE

Blog Unik

Kawan-kawan UTM

Rakan-rakan Lain

Followers

Template by KangNoval & Abdul Munir | blog Blogger Templates
HTML Free Code