Monday, February 2, 2009

TAUTAN HATI DI GUNUNG LEDANG


Sabtu, 24 januari 2009- Gunung Ledang. seramai 10 orang jejaka tampan dilaporkan berkeliaran di sekitar kaki Gunung Ledang... sumber melaporkan mereka dipercayai ingin mencari kelapangan minda mereka dan juga ingin merapatkan ukhuwwah antara mereka.


Punya la skema kau ni...
sewaktu baru sampai, perut kami punya la lapar..tapi, takpa sebab itu adalah salah satu
daripada medan tarbiyyah yang kami nak cari..jadi, ndakda la datang jauh2 untuk berseronok jak kan. Nampaknya kelaparan itu telah menjadi alat uji kepada kami kerana kami hanya membawa bahan mentah ke tapak program. jadi, apa lagi, malam tu semua bekerjasama satau amal jamai'e untuk mem 'BBQ'kan makanan mentah kami. syukurlah ada gak sahabat yang mengingatkan kami tentang penderitaan rakyat Palestin sekarang.


Selepas mengalas perut, (sebenarnya mencekik) . kami pun pergilah bermandi manda pada malam tu jugak sebab kehilangan sabar. Air dia...perkhhh..punya la sejjuuk. Tapi itu tidak akan dapat melemahkan semangat kami untuk mencapai objektif kami yang bukan pertama.



Mandi, mandi gak..kewajipan tidak akan dilupakan sebab kami berkawan sesama hamba Allah yang sangat suka untuk mengingatkan satu sama lain...solat jamak qasar semestinya menjadi pilihan sang musafir muslim dalam menghargai tanda betapa sayangnya Allah kepada hambanya... kami telah mengambil sedikit waktu untuk menjalankan temujanji kami dengan sang pencipta-Al-Khalik Allah SWT.

Ia diikuti dengan satu tazkirah berantai di mana setiap orang akan memberikan tazkirah selama dua minit secara bergilir-gilir. ini juga merupakan satu lagi proses pentarbiahan kepada kami apabila terpaksa menyampaikan tazkirah tanpa merujuk sebarang buku pada masa tersebut. ini menyedarkan kami betapa pentingnya proses penghadaman bahan bacaan yang kami telaah sebelum ini.



Keesokan harinya merupakan waktu yang ditunggu-tunggu kerana kami akan mendaki sedikit lagi bahagian gunung tersebut untuk mencari pot mandi yang lebih strategik dan 'meletop'. satu kawasan yang sangat indah Allah telah ciptakan untuk makhluknya yang tahu erti syukur... tempat yang sangat indah sesuai untuk menghilangkan keletihan perjalanan kami...



Oleh kerana kami bertolak awal, hanya kami yang berada di tempat tersebut pada masa itu.. mandi memang sepuas-puasnya cuma nda pakai sabun jak la...



kami bertolak pulang ke utm selepas bersiap untuk meneruskan perjuangan kani di bumi UTM.... sesungguhnya segala saat-saat manis yang kita lalui tidak akan aku lupakan wahai sahabatku...






-ukhuwwah itu indah bila bertemu dan berpisah kerana Allah SWT-

thelegend88.blogspot.com

1 Perbincangan:

Anonymous said...

bgs! dgr arahan pimpinan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kamsar bin Muhamad Bahron



Aku orang biasa.

Buat benda biasa.

Blog aku biasa-biasa.

Aku suka menulis tentang benda biasa.

Tapi aku akan jadi Lagenda!.

bah bah bah



Pra-Sekolah - Tiada

Sekolah Rendah Kebangsaan

Sekolah Menengah Kebangsaan - Sains Tulen

Kolej Matrikulasi - Sains Fizikal

Universiti - Kejuruteraan Mekanikal

KILANG - Maintenance



AHLAN WA SAHLAN


thelegend88


kepala otak kau!

ada soalan? ~i'm always by your side!!

"SUDUT KRITIK"

SUDUT INI MEMBERI PELUANG KEPADA PENGUNJUNG UNTUK MENGKRITIK BLOG INI SESUKA HATI MEREKA.. KALAU NAK YANG LEN, BAGI KAT BAWAH..

TIDAK BOLEH :

-BERKATA KESAT

-MEMUJI

-MENUDUH MENGKHINZIR BUTA

-MENGIKLAN

MENGAJARKAN ILMU ITU SEDEKAH

Kaunter Pukul

MUST SEE

Blog Unik

Kawan-kawan UTM

Rakan-rakan Lain

Followers

Template by KangNoval & Abdul Munir | blog Blogger Templates
HTML Free Code