Thursday, February 9, 2012

Diari Mat Kilang


“Aku ialah mat kilang. Aku punya impian sebanyak kepulan-kepulan awan di langit biru. Aku mahu terbang ke awan itu dan mencapai impian ke luar negara. Bukan melancong atau menghantar sebarang bungkusan tetapi menuntut ilmu. Rambo sepertiku ini juga punya impian setinggi itu!. Kata orang, Gantunglah impianmu setinggi langit.”

Wan Mohd Mushris bin Wan Embong atau Rambo adalah seorang Mat Kilang yang bekerja sebagai juruteknik. Buku log dijadikan diari untuknya mencatat peristiwa-peristiwa yang berlaku.

Aku tidak pasti sama ada ini adalah sebuah diari sebenar yang diterbitkan oleh PTS ataupun ia sekadar hasil karangan seorang penulis buku. Tapi yang pasti ia adalah luahan hati seorang lelaki yang bujang dan sudah bekerja.

Rupa-rupanya hidup ini semakin lama semakin sukar..

Tajuk: Diari Mat Kilang
Tebal: 160 mukasurat
Penulis: Ahmad Fairuz Daud
Harga: RM8.90
Kedai: Badan Cemerlang Angsana JB
Penerbit: PTS One

0 Perbincangan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kamsar bin Muhamad Bahron



Aku orang biasa.

Buat benda biasa.

Blog aku biasa-biasa.

Aku suka menulis tentang benda biasa.

Tapi aku akan jadi Lagenda!.

bah bah bah



Pra-Sekolah - Tiada

Sekolah Rendah Kebangsaan

Sekolah Menengah Kebangsaan - Sains Tulen

Kolej Matrikulasi - Sains Fizikal

Universiti - Kejuruteraan Mekanikal

KILANG - Maintenance



AHLAN WA SAHLAN


thelegend88


kepala otak kau!

ada soalan? ~i'm always by your side!!

"SUDUT KRITIK"

SUDUT INI MEMBERI PELUANG KEPADA PENGUNJUNG UNTUK MENGKRITIK BLOG INI SESUKA HATI MEREKA.. KALAU NAK YANG LEN, BAGI KAT BAWAH..

TIDAK BOLEH :

-BERKATA KESAT

-MEMUJI

-MENUDUH MENGKHINZIR BUTA

-MENGIKLAN

MENGAJARKAN ILMU ITU SEDEKAH

Kaunter Pukul

MUST SEE

Blog Unik

Kawan-kawan UTM

Rakan-rakan Lain

Followers

Template by KangNoval & Abdul Munir | blog Blogger Templates
HTML Free Code