Monday, August 19, 2013

Timbul Tenggelam


Setiap orang ada cerita mereka yang tersendiri. Cerita sedih, cerita ceria semuanya mempunyai nilai dan pengajaran jika diolah dengan teknik yang betul dan dibaca oleh orang yang betul.

Bertahun Tok Rimau tulis buku ni untuk bercerita tentang beliau sejak zaman dulu kala hingga sekarang. Cerita yang pendek-pendek dan terus ke titik (Direct to the point) menjadikan pembaca tidak sempat bosan sehingga samapi kepada cerita yang seterusnya.

Tapi aku agak rimas dengan tajuk buku ni 'Timbul Tenggelam'. Biasanya orang guna istilah 'Tenggelam Timbul'.

Contoh cerita yang buat aku ketawa sendirian dalam bas;

Biasanya jurujual alat pembelajaran Bahasa Inggeris akan tergagap bila aku mula bertutur orang putih. kalau aku masukkan slang American lagi mereka kaget.Kalau mood aku kejam, aku masukkan perkataan yang aku reka sendiri.

"Don't kiss and tell. Chronotov singular track to the very commanding rimausism?"
"Errrr..."

Lagi keji jika aku ada masa, aku baca sajak merapu Lewis Carroll:
'Twas brillig, and the slithy toves
Did gyre and gimble in the wabe;
All mimsy were the borogoves,
abd the mome raths outgrabe.

"Errrr... Saya jual 'ja bang. Maaf bang. Saya tidak guna benda ni."


Tajuk: Timbul Tenggelam
Tebal: 200 mukasurat
Penulis: Tok Rimau
Harga: RM30.00
Kedai: Gobok Buku
Penerbit: Sindiket Sol-Jah
...

0 Perbincangan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kamsar bin Muhamad Bahron



Aku orang biasa.

Buat benda biasa.

Blog aku biasa-biasa.

Aku suka menulis tentang benda biasa.

Tapi aku akan jadi Lagenda!.

bah bah bah



Pra-Sekolah - Tiada

Sekolah Rendah Kebangsaan

Sekolah Menengah Kebangsaan - Sains Tulen

Kolej Matrikulasi - Sains Fizikal

Universiti - Kejuruteraan Mekanikal

KILANG - Maintenance



AHLAN WA SAHLAN


thelegend88


kepala otak kau!

ada soalan? ~i'm always by your side!!

"SUDUT KRITIK"

SUDUT INI MEMBERI PELUANG KEPADA PENGUNJUNG UNTUK MENGKRITIK BLOG INI SESUKA HATI MEREKA.. KALAU NAK YANG LEN, BAGI KAT BAWAH..

TIDAK BOLEH :

-BERKATA KESAT

-MEMUJI

-MENUDUH MENGKHINZIR BUTA

-MENGIKLAN

MENGAJARKAN ILMU ITU SEDEKAH

Kaunter Pukul

MUST SEE

Blog Unik

Kawan-kawan UTM

Rakan-rakan Lain

Followers

Template by KangNoval & Abdul Munir | blog Blogger Templates
HTML Free Code