Thursday, August 20, 2009

PELUANG BAIK!!



salam..

Ramadan (Arabic: رمضان‎) (also written Ramazan, Ramzan, Ramadhan, Ramdan, Ramadaan) is an Islamic religious observance that takes place during the ninth month of the Islamic calendar; the month in which the Qur'an was revealed[Qur'an 2:185] to the Prophet Muhammad. In the western calendar, the dates of Ramadan vary, moving forward about ten days each year. It is the Islamic month of fasting, in which participating Muslims refrain from eating, drinking, sexual conduct, smoking, and indulging in anything that is in excess or ill-natured; from dawn until sunset [1] Fasting is meant to teach the Muslim patience, modesty and spirituality. Ramaān is a time to fast for the sake of Allah, and to offer more prayer than usual. Muslims also believed through good actions, they get rewarded twice as much as they normally can achieve. During Ramaān, Muslims ask forgiveness for past sins, pray for guidance and help in refraining from everyday evils, and try to purify themselves through self-restraint and good deeds.

SOURCE : WIKIPEDIA

Ramadhan datang lagi? aduuss!! jom gi makan puas-puas..pasni dah tak boleh makan siang dah..

aku nak siapkan suma kerja aku yang tertangguh sebelum puasa ni. sebab apa? sebab aku tak boleh buat masa puasa! tak boleh makan, badan lemah, produktiviti kurang!

aduhh..macam mana aku nak studi bulan puasa ni? mesti aku mengantuk nanti.. letih satu hal pulak.. lapar jangan cerita lah..

eh, satu ramadhan esok kita pi jusco jom!! aku nak beli baju raya!

aaarrrgghhhh!!!!!

apa ni? bila mana orang-orang terdahulu ternanti-nanti bulan mulia ini, mereka menyiapkan diri sebulan awal bahkan ada yang bersedia enam bulan awal untuk menghadapi bulan ramadhan bagi menjadikan ia ramadhan yang terbaik pernah mereka lalui.

namun sekarang?
apa sudah jadi? sehari sebelum ramadhan, semua saluran tv menyiarkan iklan-iklan hari raya. gedung-gedung membuat promosi hari raya..

tapi takpa..bagi yang tahu, teruskan beribadah! kalau sahabat boleh berperang masa puasa, napa kita tak boleh bekerja masa puasa pulak? paham tak?
bagi yang tak puasa? (tanpa sebab) ingat pesan atuk... malu lah wei!!

malas ar..busy.


~semoga Ramadhan kali ini lebih baik dari yang lepas namun tak
sebaik Ramadhan yang akan datang~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kamsar bin Muhamad Bahron



Aku orang biasa.

Buat benda biasa.

Blog aku biasa-biasa.

Aku suka menulis tentang benda biasa.

Tapi aku akan jadi Lagenda!.

bah bah bah



Pra-Sekolah - Tiada

Sekolah Rendah Kebangsaan

Sekolah Menengah Kebangsaan - Sains Tulen

Kolej Matrikulasi - Sains Fizikal

Universiti - Kejuruteraan Mekanikal

KILANG - Maintenance



AHLAN WA SAHLAN


thelegend88


kepala otak kau!

ada soalan? ~i'm always by your side!!

"SUDUT KRITIK"

SUDUT INI MEMBERI PELUANG KEPADA PENGUNJUNG UNTUK MENGKRITIK BLOG INI SESUKA HATI MEREKA.. KALAU NAK YANG LEN, BAGI KAT BAWAH..

TIDAK BOLEH :

-BERKATA KESAT

-MEMUJI

-MENUDUH MENGKHINZIR BUTA

-MENGIKLAN

MENGAJARKAN ILMU ITU SEDEKAH

Kaunter Pukul

MUST SEE

Blog Unik

Kawan-kawan UTM

Rakan-rakan Lain

CAPAIAN

Followers

Template by KangNoval & Abdul Munir | blog Blogger Templates
HTML Free Code