Saturday, March 3, 2012

Tak Payah Sombong Pun Tak Apa


Kebanyakan buku cerita seperti cerpen, novel dan bibliografi, kita biasa mendapati watak utama dalam cerita tersebut sebagai orang yang luar biasa. Beberapa orang rakan baik yang pintar dan akhirnya berjaya menyelamatkan dunia. Atau beberapa orang manusia yang mempunyai kuasa luar biasa yang juga akhirnya menyelamatkan dunia. Atau kisah jiwang yang menunjukkan watak yang seperti manusia biasa tapi sebenarnya dalam cerita tersebut watak utama lelaki adalah yang paling sesuai untuk watak utama perempuan. Titik.

Buku ini adalah himpunan 23 cerpen karangan Muhammad Teja. Siapa dia? Dia adalah manusia biasa seperti aku dan pembaca. Cerita dalam buku ini adalah cerita biasa yang kebanyakan manusia alami. Dan itu yang menjadikan buku ini seronok untuk dibaca. Kadang-kadang, aku terasa seperti pernah mengalami cerita yang diceritakan dalam buku ini.

“Kalian sudah melampau apabila tindakan kalian tidak menghadirkan diri semasa program umum yang diadakan kelab mahasiswa lain, tetapi memaksa pula mahasiswa lain datang ke program kalian. Kalian sudah melakukan kesilapan besar apabila menjatuhkan reputasi kelab ini di mata mahasiswa. Kalian tahukah, selama ini ramai mahasiswa terkeliru antara platform umum yang dipegang oleh puak kalian?...” [salah sebuah cerita dalam buku ini. Sebagai seorang mahasiswa atau bekas mahasiswa yang mengaku aktif, anda pasti terasa..]

Tak payah sombong pun tak apa merupakan salah sebuah cerita dalam buku ini. Awas! Buku ini adalah buku biasa yang menceritakan kejadian biasa.

Tajuk: Tak Payah Sombong pun tak Apa
Tebal: 153 mukasurat
Penulis: Muhammad Teja
Harga: RM19.00 – 10%
Kedai: Badan Cemerlang Angsana JB
Penerbit: Ameen Kreatif

0 Perbincangan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kamsar bin Muhamad Bahron



Aku orang biasa.

Buat benda biasa.

Blog aku biasa-biasa.

Aku suka menulis tentang benda biasa.

Tapi aku akan jadi Lagenda!.

bah bah bah



Pra-Sekolah - Tiada

Sekolah Rendah Kebangsaan

Sekolah Menengah Kebangsaan - Sains Tulen

Kolej Matrikulasi - Sains Fizikal

Universiti - Kejuruteraan Mekanikal

KILANG - Maintenance



AHLAN WA SAHLAN


thelegend88


kepala otak kau!

ada soalan? ~i'm always by your side!!

"SUDUT KRITIK"

SUDUT INI MEMBERI PELUANG KEPADA PENGUNJUNG UNTUK MENGKRITIK BLOG INI SESUKA HATI MEREKA.. KALAU NAK YANG LEN, BAGI KAT BAWAH..

TIDAK BOLEH :

-BERKATA KESAT

-MEMUJI

-MENUDUH MENGKHINZIR BUTA

-MENGIKLAN

MENGAJARKAN ILMU ITU SEDEKAH

Kaunter Pukul

MUST SEE

Blog Unik

Kawan-kawan UTM

Rakan-rakan Lain

CAPAIAN

Followers

Template by KangNoval & Abdul Munir | blog Blogger Templates
HTML Free Code