Wednesday, June 22, 2011

Kembara Anak Muda 5: Sebiru Warna laut atau Sebiru warna langit?


Awas! Ini bukan lukisan!
Laut Cina Selatan dan Laut Sulu. Dua nama laut yang hakikatnya adalah laut yang satu. Di sinilah mereka bertemu.

Bila cikgu tanya apa warna kesukaan aku, aku akan jawab warna biru langit pada tengah hari yang sangat cerah!.
Macam dalam gambar?
Tidak. Langit sebenar jauh lebih cantik daripada gambar ni.

Aku tak tahu kenapa rumput ini menghadap pantai sedangkan angin laut adalah sebaliknya.

Namanya Fadzli Ismail. Titik. Aku tak berani tulis lebih-lebih. Hahahahaha…

Ada rezeki, aku akan beli DSLR dan lens yang cembung (tatau apa nama). Dan aku akan datang lagi ke sini.

Orang bilang, aku pandang jauh ke daratan tu. Sebenarnya aku pandang tembus melepasi tempat tu. Whoa!

Tempat ini terlalu tinggi untuk aku berani dekati. Tapi nak ambil gambar punya pasal..

Kami lelaki datang berempat. Jadi, setiap gambar kami yang paling ramai adalah 3 orang.
Tangga ini dihasilkan oleh pukulan ombak semasa air pasang.
Air VS batu

Muka bercahaya..
Ultra Violet memancar pada muka yang berminyak. Hahaha jangan marah.
Dari atas: Red Warrior, Kedah Sejahtera, USTAZ Syahir (bukan AF!)

Masuk kampung yang buat Gong.
Awas! Ini gong betul. Mereka guna besi bukan kayu!

Pada malam hari, kami makan KEK!
Tahniah kepada yang jadi. Hadiah ada tapi bukan secara zat. Kalau nak nama pada kek di ‘appear’ kan, sila bagitahu. Haha

Laporan versi skema

The Tip of Borneo atau Simpang Mengayau adalah satu tempat di Kudat Sabah yang terkenal dengan keindahannya dan juga tempat pertemuan laut Sulu dengan Laut Cina Selatan. Jika dirujuk dalam peta, ia berada di bahagian “telinga kiri” peta. Untuk pemandangan, gambar di atas sudah menceritakannya.

Kampung Sumangkap Kudat adalah sebuah kampung yang menghasilkan Kraf Gong dari pelbagai jenis dan saiz. Gong yang paling besar pernah dihasilkan adalah gong yang berada di padang seperti dalam gambar di atas. Ukurannya…lupa sudaaa..

2 Perbincangan:

Nasata Atyn said...

whoa...subhanallah,sgt indah n cantek,trase nk g sume tmpt kamoo pegi...ngeee!:)

Lagenda said...

jooooom!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kamsar bin Muhamad Bahron



Aku orang biasa.

Buat benda biasa.

Blog aku biasa-biasa.

Aku suka menulis tentang benda biasa.

Tapi aku akan jadi Lagenda!.

bah bah bah



Pra-Sekolah - Tiada

Sekolah Rendah Kebangsaan

Sekolah Menengah Kebangsaan - Sains Tulen

Kolej Matrikulasi - Sains Fizikal

Universiti - Kejuruteraan Mekanikal

KILANG - Maintenance



AHLAN WA SAHLAN


thelegend88


kepala otak kau!

ada soalan? ~i'm always by your side!!

"SUDUT KRITIK"

SUDUT INI MEMBERI PELUANG KEPADA PENGUNJUNG UNTUK MENGKRITIK BLOG INI SESUKA HATI MEREKA.. KALAU NAK YANG LEN, BAGI KAT BAWAH..

TIDAK BOLEH :

-BERKATA KESAT

-MEMUJI

-MENUDUH MENGKHINZIR BUTA

-MENGIKLAN

MENGAJARKAN ILMU ITU SEDEKAH

Kaunter Pukul

MUST SEE

Blog Unik

Kawan-kawan UTM

Rakan-rakan Lain

CAPAIAN

Followers

Template by KangNoval & Abdul Munir | blog Blogger Templates
HTML Free Code