Wednesday, June 22, 2011

Kembara Anak Muda 7: LAMPIRAN

Kembara Anak Muda 6: Lawatan terakhir
Kembara Anak Muda 5: Sebiru Warna laut atau Sebiru warna langit?
Kembara Anak Muda 4: Pondok + Rumput + Pantai = kehabisan tenaga
Kembara Anak Muda 3: Kaki gunung di bawah bayu
Kembara Anak Muda 2: KRIS + Kota Belud

Kembara Anak Muda 1: Semporna + Kunak + Tawau

awas! terlalu banyak gambar!
Makanan

Pulut; mula-mula, aku kami ingat benda ni adalah nasi lemak. Tapi dengan saiz yang terlalu kecil dan diletakkan bersama dengan kuih, rasa ingin tahu kami membuak-buak. Aku cuba buka sebungkus untuk tahu isi kandungannya. Rupa-rupanya ia adalah pulut dan kuah yang merah menyala itu mempunyai rasa yang manis. Aku pun habiskan dua. Tanpa disedari..
RM0.80/sebungkus

Nasi Goreng Lalap; seingat aku, nama ni sama dengan nasi yang ada di Tawau. Tapi kandungannya adalah sama.

Sotong Goreng; saja nak tunjuk walaupun ada di mana-mana

Nasi Chap Choi; nasi putih + sayur ada cendawan dll. Aku tak ingat.
RM5.00

Nasi Goreng Kerabu Ayam; seperti dalam gambar. Yang penting, setiap makanan yang dipesan di sini akan disertakan dengan sup walaupun tidak diminta. (kecuali roti canai la)
RM4.90

Jemput-jemput; itu nama di Tawau. Kalau di Kota Belud, namanya lain. Aku tak ingat.

Roti Canai Planta; yang berbeza, roti ini siap dipotong dan pelayan akan tanya kuah pilihan hati. Salah satu pilihan adalah susu!.

Teh Tarik; sejak boikot barang boikot, aku selalu pesan The Tarik kalau makan. Yang berbeza di sini, buih the ini sangat banyak. Masih belum tahu ramuannnya.

Panorama


Nabalu. Matahari baru nak naik. Gambar ni nampak teruk sebab tak tahu macam mana mau adjust cahaya tu.

Nabalu. Destinasi kami masih jauh.

Sabah Tea.

Sabah Tea

Kundasang

Kundasang

Tip of Borneo

Tip of Borneo

Tip of Borneo


Tumbuhan

Bunga tidak tahu nama. Jumpa di Kundasang War Memorial

Sama seperti di atas.

Bunga kertas. (bougainvillea kalau tak silap). Jumpa di rumah sahabat di Kota Belud. Di rumah aku pun banyak. haha

Jumpa dalam akurium di Muzium UMS

Sama seperti di atas. Satu masa nanti, anda akan jumpa benda macam ni di akurium ikan guppy aku.

Bunga tak tahu nama. Jumpa di kampung GONG

Bunga Raya warna putih. Sapa kata aku tak sayang negara aku?

Bunga Raya pink?

Bunga raya merah atau merun?

Bunga raya putih + merah sikit

Penutup

1. Kenangan ini tidak akan dilupa
2. Keranamu siri 2 bakal menyusul!
3. Dalam pengembaraan ni, memory card kamera yang besar lebih penting daripada duit untuk membeli belah. Ini bukan KL!
4. Aku mahu balik UTM! Huaaaa..

Kita tidak akan pernah terpisah selagi kita berjalan di landasan yang sama. That’s what a comrade is. I’m always by your side!.

2 Perbincangan:

Anonymous said...

Subahanallah.. cantiknya gambar2 pemandangan.

Lagenda said...

Alhamdulillah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kamsar bin Muhamad Bahron



Aku orang biasa.

Buat benda biasa.

Blog aku biasa-biasa.

Aku suka menulis tentang benda biasa.

Tapi aku akan jadi Lagenda!.

bah bah bah



Pra-Sekolah - Tiada

Sekolah Rendah Kebangsaan

Sekolah Menengah Kebangsaan - Sains Tulen

Kolej Matrikulasi - Sains Fizikal

Universiti - Kejuruteraan Mekanikal

KILANG - Maintenance



AHLAN WA SAHLAN


thelegend88


kepala otak kau!

ada soalan? ~i'm always by your side!!

"SUDUT KRITIK"

SUDUT INI MEMBERI PELUANG KEPADA PENGUNJUNG UNTUK MENGKRITIK BLOG INI SESUKA HATI MEREKA.. KALAU NAK YANG LEN, BAGI KAT BAWAH..

TIDAK BOLEH :

-BERKATA KESAT

-MEMUJI

-MENUDUH MENGKHINZIR BUTA

-MENGIKLAN

MENGAJARKAN ILMU ITU SEDEKAH

Kaunter Pukul

MUST SEE

Blog Unik

Kawan-kawan UTM

Rakan-rakan Lain

CAPAIAN

Followers

Template by KangNoval & Abdul Munir | blog Blogger Templates
HTML Free Code