Friday, July 5, 2013

Kisah 1+1 (Ketiga)

Aku hanya ada dua abang. Yang pertama Kahwin dengan Kak Long orang Negeri Sembilan. Yang kedua ni Kahwin dengan Kak Ngah orang Perak. Titik.

Majlis akad nikah berlangsung ceria. Tok Kadi bacakan Khutbah, Wali jadi jurunikah.

Bukan rukun tapi sudah menjadi upacara biasa selepas Solat Sunat Nikah.

Yang ini buat apa?

The awkward moment when averyone is taking your picture and you have no idea what to do.

Sebab aku lebih suka ambil gambar candid.

Dia ni raja. Sebab tu dipayungkan.

Aku kagum dengan kesungguhan orang yang ukir buah ni. Mahu makan pun ragu.

Rombongan pengantin lelaki. Yang Sabah ada, yang Semenanjung ada, yang Sabah tapi tinggal di Semenanjung pun ada.

Tiga Pasang. Pengantin baru dan pengantin paling baru. Whoa!

Ustaz kata, pelamin bukan untuk bersanding. Ia adalah kerusi khas yang dihias istimewa untuk bagi pengantin/menantu duduk selepas upacara nikah. Takkanlah nak bagi kerusi plastik untuk raja duduk.

Nothing to say. It's just beautiful.

Awek cute ni kalau nampak kamera memang automatk akan giyomi. Harap-harap besar nanti dia pandai mengira dan tidak tersalah ajar.

Acara potong kek dan buka hadiah.

Bersiar-siar di Taman Lavender. Tapi sayang ia bukan untuk dijual.

Awas! ikan-ikan ini makan duit.

When this little cute girl start to pose, everybody just step back and watch with a smile.

Like this..

Like This..

Like this..

Like this..

And like this..

Bergambar beramai-ramai dengan seekor kucing besar dan berlatar belakangkan purple Lavender, it's just very nice!

Latar belakng bunga, latar depan pagar.

Sebukit teh. Sebagai penghargaan, aku bancuh satu uncang teh yang dibeli di sini dengan dua gelas atau dengan satu botol air. Sedap.

Covering someone me.

Berjalan-jalan di KL bersama sahabat lama sebelum bertolak balik ke Borneo.

Melihat air pancur berirama. I mean, taking a picture in front of that water fountain.

Bertemu mata dengan sahabat lama juga sebelum bertolak balik ke Borneo.

Tiga orang di belakang tu adik-beradik. Mereka kuat bermain, kuat bergaduh, kuat bekerja dan kuar berguaru. Aku mahu simpan gambar ini sehingga mereka besar menjadi anak yang baik.

Tengah hari. Sehari sebelum majlis.

Risiko mengadakan majlis di Dewan serbaguna kampung, Mesti ada gambar berukuran A4 tergantung.

Sekali lagi empat pasang. Pengantim baru, pengantin paling baru dan pengantin belum.

Lari sekejap ke Pangkalan/Prikanan/Pusat Penternakan Tiram Kampung Sungai Imam. Photoshoot kata orang.

Sebenarnya itu isteri dia. Biarlah dia nak ambil gambar pun.

Apabila disuruh posing.

Semua lelaki di atas adalah teman bermain semasa kecil.

No caption needed.

No caption needed.

No caption needed.

Aktiviti wajib selepas aktiviti besar. Biasanya perut teruji di sini dari segi kepasiti dan ketahanan.

"Aku suka ambil gambar. Dan aku ada kamera. Tapi aku masih amatur."
..

0 Perbincangan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kamsar bin Muhamad Bahron



Aku orang biasa.

Buat benda biasa.

Blog aku biasa-biasa.

Aku suka menulis tentang benda biasa.

Tapi aku akan jadi Lagenda!.

bah bah bah



Pra-Sekolah - Tiada

Sekolah Rendah Kebangsaan

Sekolah Menengah Kebangsaan - Sains Tulen

Kolej Matrikulasi - Sains Fizikal

Universiti - Kejuruteraan Mekanikal

KILANG - Maintenance



AHLAN WA SAHLAN


thelegend88


kepala otak kau!

ada soalan? ~i'm always by your side!!

"SUDUT KRITIK"

SUDUT INI MEMBERI PELUANG KEPADA PENGUNJUNG UNTUK MENGKRITIK BLOG INI SESUKA HATI MEREKA.. KALAU NAK YANG LEN, BAGI KAT BAWAH..

TIDAK BOLEH :

-BERKATA KESAT

-MEMUJI

-MENUDUH MENGKHINZIR BUTA

-MENGIKLAN

MENGAJARKAN ILMU ITU SEDEKAH

Kaunter Pukul

MUST SEE

Blog Unik

Kawan-kawan UTM

Rakan-rakan Lain

CAPAIAN

Followers

Template by KangNoval & Abdul Munir | blog Blogger Templates
HTML Free Code