Thursday, January 9, 2014

Novel Eksperimental


Ahmad Abdul. Seorang yang sangat rapat dengan nombor tujuh. Bekerja menerima upah sebagai tukang tulis surat cinta. Bermula dengan kehidupan yang aman dan teratur tapi akhirnya menjadi tunggang langgang dan merumitkan pembaca.

Apa hebatnya cerita ini? Ini adalah novel eksperimen. Sepuluh orang penulis menghasilkan sebuah novel dengan mencantumkan bab-bab yang mereka tulis secara berasingan. Dengan harapan tentunya ia layak dipanggil sastera. (Ayat belakang buku).

Semasa membaca novel ini, aku turut mengerah akal berfikir kalau aku menjadi salah seorang penulis novel eksperimen ini, apa agaknya yang aku akan tulis?.

Apa yang pasti, penulis sepertinya berfikir berat untuk menyambung bab yang sebelumnya dan pengakhiran bab yang sangat twisted dan di luar jangkaan.

“Waktu Cuma mengira kita berhenti di destinasi, jadi jangan berhenti di perhentian buruk ini”
-SEFA, terima kasih kerana sudi bagi autograf.

Tajuk: Novel Eksperimental
Tebal: 151 mukasurat
Penulis: Mohd Jayzuan, Sefa, Shima Scarlett, Ayie, Seyn, Sheera Hera, Habibah Alyahya, lang Rahman, Xalleh Razak, Meor Hailree Harga: RM17.00-15% (Promosi RM100/6 buku)
Kedai: Lorongbuku.com
Penerbit: Rabak-Lit
...

0 Perbincangan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kamsar bin Muhamad Bahron



Aku orang biasa.

Buat benda biasa.

Blog aku biasa-biasa.

Aku suka menulis tentang benda biasa.

Tapi aku akan jadi Lagenda!.

bah bah bah



Pra-Sekolah - Tiada

Sekolah Rendah Kebangsaan

Sekolah Menengah Kebangsaan - Sains Tulen

Kolej Matrikulasi - Sains Fizikal

Universiti - Kejuruteraan Mekanikal

KILANG - Maintenance



AHLAN WA SAHLAN


thelegend88


kepala otak kau!

ada soalan? ~i'm always by your side!!

"SUDUT KRITIK"

SUDUT INI MEMBERI PELUANG KEPADA PENGUNJUNG UNTUK MENGKRITIK BLOG INI SESUKA HATI MEREKA.. KALAU NAK YANG LEN, BAGI KAT BAWAH..

TIDAK BOLEH :

-BERKATA KESAT

-MEMUJI

-MENUDUH MENGKHINZIR BUTA

-MENGIKLAN

MENGAJARKAN ILMU ITU SEDEKAH

Kaunter Pukul

MUST SEE

Blog Unik

Kawan-kawan UTM

Rakan-rakan Lain

CAPAIAN

Followers

Template by KangNoval & Abdul Munir | blog Blogger Templates
HTML Free Code