Saturday, September 18, 2010

1511H [KOMBAT]


“anak muda, sekacau mana sekalipun, akan kembali kepada fitrah. Dalam diri enta ada seberkas cahaya, bersinar terang-benderang, tetapi tertutup oleh tirai nafsu dan lalai.” Tuan guru melekapkan telapak tangan pada dada.

Kini Muhammad Ameen yang berasal dari Kelantan adalah salah seorang ahli futuwwah selepas berbaiah dihadapan gurunya. dia tidak tahu bahaya dia bakal berhadapan dengan satu dugaan yang besar dan seluruh dunia memerlukannya!.

60. Dan siapkanlah untuk menghadapi mereka kekuatan apa saja yang kamu sanggupi dan dari kuda-kuda yang ditambat untuk berperang (yang dengan persiapan itu) kamu menggentarkan musuh Allah dan musuhmu dan orang orang selain mereka yang kamu tidak mengetahuinya; sedang Allah mengetahuinya. apa saja yang kamu nafkahkan pada jalan Allah niscaya akan dibalasi dengan cukup kepadamu dan kamu tidak akan dianiaya (dirugikan).

Novel ini mengisahkan latar masa yang berlaku pada tahun 1511H atau 2087 Masihi. Berbekalkan ayat 60 surah Al-Anfal, Hajjah Nusaybah seorang hartawan Islam mengambil masa berpuluh tahun untuk menyiapkan kelengkapan perang yang canggih secara rahsia. Semuanya melibatkan pemuda dan pemudi termasuk cucu-cucu dia sendiri. Masanya hampir tiba apabila Amerika pimpinan seorang Yahudi gila berlagak seperti Abrahah dan ingin menghancurkan Kaabah dan Makam Rasulullah. Komander yang terakhir telah dikesan. Beliau bernama Muhammad Ameen yang berada di Nusantara berumur 19 tahun dan akan masuk 20. Hafal Al-Quran dan mengagumi syair-syair Hamzah Fansuri. Beliau terpilih dalam pada remaja melayu pada masa itu kebanyakannya sudah tidak mengenali Rasulullah.

Novel hebat ini bakal menjadikan anda menangis. Ia menyaksikan bagaimana Allah membantu untuk melindungi jasad Rasulullah apabila ingin dibom oleh tentera Amerika sebagai tanda perang sudah bermula. Ia juga menyaksiakan bagaimana tentera pemuda Islam beserta cyborg dan sarcos dengan dibantu oleh Allah mempertahankan Mekah dan Madinah daripada dicerobohi oleh tentera kafir.

Ia tidak berakhir di situ sahaja. Tentera pemuda Islam itu malah melakukan serangan balas dan cuba menawan Washington DC dan New York. Berbekalkan dengan Mikraj, sebuah pesawat yang boleh terbang laju dan bertukar menjadi kenderaan tempur di darat, mereka tidak pernak serik dan berhenti. Di antara senjata rahsia mereka yang paling hebat adalah Ababil yang dikawal sepenuhnya oleh komander Muhammad Ameen.

Penyair sufi pernah berkata, “tutup bibirmu, matamu, telingamu; tertawakanlah aku, jika tak Nampak olehmu rahsia kebenaran.”

Baca buku ini dan saksikan bagaimana tentera pemuda yang tinggi keyakinannya kepada Allah menawan Wasington sebelum menukarkan rumah putih menjadi Masjid Putih.

Catatan:
1. Antara senjata yang digunakan; bio-bots (lipas dan belalang yang membawa beg berteknologi), cyborg, cipher, sarcos, ababil, mikraj, hydrogen sianida, mikrob pemakan logam, laser.
2. Anda akan menangis..
3. Mereka adalah remaja beretika
4. Latar cerita mudah dibayangkan. Macam tengok movie
5. Komander Muhammad Ameen adalah orang melayu

“aku tidak akan berhenti untuk bermimpi dan bekerja. Mereka tidak pernah redha dengan Islam. Mengapa aku harus berehenti?”
~kamsar, 18th September 2010, 11.23am~

Tajuk: 1511H [KOMBAT]
Tebal: 412 mukasurat
Penulis: Faisal Tehrani
Harga: RM24.00
Kedai: MPH Bookstores SDN BHD Jusco Taman Universiti
Penerbit: Utusan Publication & Distributors SDN BHD

0 Perbincangan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kamsar bin Muhamad Bahron



Aku orang biasa.

Buat benda biasa.

Blog aku biasa-biasa.

Aku suka menulis tentang benda biasa.

Tapi aku akan jadi Lagenda!.

bah bah bah



Pra-Sekolah - Tiada

Sekolah Rendah Kebangsaan

Sekolah Menengah Kebangsaan - Sains Tulen

Kolej Matrikulasi - Sains Fizikal

Universiti - Kejuruteraan Mekanikal

KILANG - Maintenance



AHLAN WA SAHLAN


thelegend88


kepala otak kau!

ada soalan? ~i'm always by your side!!

"SUDUT KRITIK"

SUDUT INI MEMBERI PELUANG KEPADA PENGUNJUNG UNTUK MENGKRITIK BLOG INI SESUKA HATI MEREKA.. KALAU NAK YANG LEN, BAGI KAT BAWAH..

TIDAK BOLEH :

-BERKATA KESAT

-MEMUJI

-MENUDUH MENGKHINZIR BUTA

-MENGIKLAN

MENGAJARKAN ILMU ITU SEDEKAH

Kaunter Pukul

MUST SEE

Blog Unik

Kawan-kawan UTM

Rakan-rakan Lain

CAPAIAN

Followers

Template by KangNoval & Abdul Munir | blog Blogger Templates
HTML Free Code