Wednesday, April 16, 2014

Desaturasi Merah Jambu


Desaturasi/desaturation. Proses penepuan warna yang mengalami tindak balas kimia lalu merubah sifat daripada jelas ke pudar dan hitam gelap.

Ini buku perempuan. Ditulis oleh seorang perempuan, isteri, anak dan ibu yang aku tidak kenal. Dimuatkan dengan beberapa isi cerita yang bermakna kepada penulis bermula peranannya sebagai seorang anak perempuan yang aktif dan penuh tanda tanya sehingga menjadi seorang isteri dan ibu.

Sejujurnya, segan juga aku baca buku merah jambu-putih ini di hadapan orang. Jadi aku habiskan baca buku ini di dalam rumah bersendirian. Untuk cuba memahami isi hati salah seorang perempuan di dunia ini dalam bentuk tulisan walaupun kata orang, ilmu memahami prempuan ni lebih susah dari belajar terbang. Kata orang lah.

Tajuk: Desaturasi Merah Jambu
Tebal: 158 mukasurat
Penulis: Ladynoe Mohamed
Harga: RM20.00 – 15%
Kedai: Lorongbuku.com
Penerbit: Dubook Pink
...

0 Perbincangan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kamsar bin Muhamad Bahron



Aku orang biasa.

Buat benda biasa.

Blog aku biasa-biasa.

Aku suka menulis tentang benda biasa.

Tapi aku akan jadi Lagenda!.

bah bah bah



Pra-Sekolah - Tiada

Sekolah Rendah Kebangsaan

Sekolah Menengah Kebangsaan - Sains Tulen

Kolej Matrikulasi - Sains Fizikal

Universiti - Kejuruteraan Mekanikal

KILANG - Maintenance



AHLAN WA SAHLAN


thelegend88


kepala otak kau!

ada soalan? ~i'm always by your side!!

"SUDUT KRITIK"

SUDUT INI MEMBERI PELUANG KEPADA PENGUNJUNG UNTUK MENGKRITIK BLOG INI SESUKA HATI MEREKA.. KALAU NAK YANG LEN, BAGI KAT BAWAH..

TIDAK BOLEH :

-BERKATA KESAT

-MEMUJI

-MENUDUH MENGKHINZIR BUTA

-MENGIKLAN

MENGAJARKAN ILMU ITU SEDEKAH

Kaunter Pukul

MUST SEE

Blog Unik

Kawan-kawan UTM

Rakan-rakan Lain

Followers

Template by KangNoval & Abdul Munir | blog Blogger Templates
HTML Free Code