Tuesday, April 19, 2011

Rage Guy: Simple thing make a huge popularity

AWAS!! ENTRI INI BANYAK GAMBAR DAN masih berbahasa melayu

Pendahuluan

Apa perasaan anda bila melihat gambar ni..

Atau


Nampak macam kartun yang paling huduh pernah aku jumpa. Yang ni lagu huduh.



So?

Sekali lagi aku ulang, aku suka tangok gambar. Bukak internet, tengok gambar. Tapi sejak kebelakangan ni, aku tengok semakin banyak lawak yang guna kartun di atas tu.

Seperti ini..

Ini..

Dan ini..


Apa yang menariknya, kartun ini amat menarik!. Aku cuba siasat apa nama kartun ni..dan baru aku tahu orang panggil dia sebagai ‘Rage Guy’. Sebab apa? Sebab asalnya diorang lukis kartun ni untuk menggambarkan perasaan “serious disappointment, exasperation or displeasure in reacting to a given situation” (aku tak pandai translate dalam bahasa melayu).


Apa yang berlaku?

Figure 1: Google search untuk Rage Guy mengikut tarikh.

Figure 1 menunjukkan jumlah carian untuk kata kunci ‘rage guy’ menggunakan Google search. Bermula tahun 2010 hingga sekarang, kartun ni semakin terkenal dan gambar rage guy ada di mana-mana!.


Penutup

Kartun ni bebas digunakan oleh sesiapa sahaja untuk menyampaikan idea mereka. Malah ada template disediakan untuk mereka yang ingin membuat kartun rage guy sendiri.. seperti di bawah



~kadang kala gagasan besar datang dari satu idea yang kecil
Kamsar, 19 April 2011, 4.59pm


Catatan:
1. Memandangkan kartun ni bebas digunakan oleh siapa sahaja, banyak jugak lah perkataan kurang sesuai yang digunakan. Mungkin ia biasa di tempat diorang. Ntah. Aku ndak pernah pegi sana..
2. Kartun ni mampu buat aku gelak berbunyi hahahahaha…
3. Nak buat tazkirah pun boleh guna kartun ni. Ada idea?


Lampiran


gambar-gambar lain untuk rage guy



benda yang aku selalu kena dan selalu kenakan orang


rubik cube!

haha..koyak jugak!. saki ati weii


skill Jeki can


sumpah facebook

kah kah kah

klik imej menggunakan skroll untuk kenikmatan berganda

mari bersangka baik

0 Perbincangan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kamsar bin Muhamad Bahron



Aku orang biasa.

Buat benda biasa.

Blog aku biasa-biasa.

Aku suka menulis tentang benda biasa.

Tapi aku akan jadi Lagenda!.

bah bah bah



Pra-Sekolah - Tiada

Sekolah Rendah Kebangsaan

Sekolah Menengah Kebangsaan - Sains Tulen

Kolej Matrikulasi - Sains Fizikal

Universiti - Kejuruteraan Mekanikal

KILANG - Maintenance



AHLAN WA SAHLAN


thelegend88


kepala otak kau!

ada soalan? ~i'm always by your side!!

"SUDUT KRITIK"

SUDUT INI MEMBERI PELUANG KEPADA PENGUNJUNG UNTUK MENGKRITIK BLOG INI SESUKA HATI MEREKA.. KALAU NAK YANG LEN, BAGI KAT BAWAH..

TIDAK BOLEH :

-BERKATA KESAT

-MEMUJI

-MENUDUH MENGKHINZIR BUTA

-MENGIKLAN

MENGAJARKAN ILMU ITU SEDEKAH

Kaunter Pukul

MUST SEE

Blog Unik

Kawan-kawan UTM

Rakan-rakan Lain

CAPAIAN

Followers

Template by KangNoval & Abdul Munir | blog Blogger Templates
HTML Free Code