Friday, April 29, 2011

Koleksi ucapan Final exam


mata pedang ka, mata pen ka, semua tajam. cuma keyboard ja belum ada mata.

Pendahuluan

kenapa lambat ucapkan selamat berujian?
sebab aku baru nak mula ujian!


Ini ujian terakhir aku di UTM. jadi, aku nak kenang balik ucapan ujian aku sepanjang berada di UTM.
seperti semester 4, semester 5, semester 6, dan semester 7.
jadi, boleh tengok di link yang disediakan..

Isi 1



Seorang ilmuan itu akan terus menjadi ilmuan selama mana dia terus belajar. sekiranya dia berkata aku sudah pandai, maka dia telah menjadi bodoh dengan sendirinya. ~Luqman Al-Hakim.

masa aku tingkatan 5, ada orang bagi aku hadiah penanda buku yang cantik (tapi terlalu besar untuk menjadi penanda buku). jadi aku tampal penanda buku tu di dinding. salah satu daripadanya tertulis ayat ni. aku pegang, simpan, baca dan tampal hingga aku masuk matrikulasi dan UTM. Dan.. wallpaper di atas ada tulis 4.00. Woha!



Isi 2


Masuk tahun 3 di UTM, hati semakin gundah. pelajaran semakin berat (bukan susah). tapi belajar last minute tetap menjadi pilihan. sebab apa? sebab cara ini berkesan!. apabila stress, kami pun ambil gambar yang bukan-bukan seperti di atas bergilir-gilir seperti di atas..



Penutup


Gambar ni aku ambil semasa mesyuarat. Musim Exam pun ada mesyuarat. mantap tak?. cuma gambar tangan tu, aku ambil dari Google. gambar keychain tu, aku beli masa aku ikut Kursus Amal Islami anjuran PERRPIS




“Dialah yang telah menciptakan mati dan hidup (kamu) - untuk menguji dan menzahirkan keadaan kamu: siapakah di antara kamu yang lebih baik amalnya; dan ia Maha Kuasa (membalas amal kamu), lagi Maha Pengampun, (bagi orang-orang yang bertaubat)” (Al-Mulk 67 : 2)


~impikan yang tertinggi dan engkau akan mendapat yang tertinggi.

catatan:
1. selamat menjawab.
2. selamat bergraduasi
3. selama sejahtera (haha..ada ka?)
4. semoga paling selamat.
5. ada soalan?


Lampiran

Belajar mesti SMART. bukan HARD semata-mata. kita mesti ada strategi!



dalam belajar, tidak semua akan berjaya pada percubaan yang pertama. jadi, jangan malu untuk jatuh. tapi malulah untuk tidak bangun setelah jatuh.



Bantu rakan anda yang memerlukan. Ilmu yang Allah berikan bukan hak kita sendirian. ia perlu disampaikan. tapi jangan sampai menyusahkan diri dan orang lain.



Berhenti adalah 'taboo' dalam belajar. walau apa rintangan yang datang, teruskan perjuangan!



jangan malu betanya. kerana kita bukan orang paling bangang. (selagi kita terus belajar).



saling membantu dalam kebaikan.



semoga berjaya..
tepuk dahi tanya akal!

~ada soalan? ..

3 Perbincangan:

Mohd Hafizul Hilmi said...

kah kah kah. bab cover line duduk tak leh blah.

YamaShita KaiTo said...

haha~

gamba2 terakhir tuh best!

Apa pun, bi taufiq wannajah~

Lagenda said...

bah bah bah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kamsar bin Muhamad Bahron



Aku orang biasa.

Buat benda biasa.

Blog aku biasa-biasa.

Aku suka menulis tentang benda biasa.

Tapi aku akan jadi Lagenda!.

bah bah bah



Pra-Sekolah - Tiada

Sekolah Rendah Kebangsaan

Sekolah Menengah Kebangsaan - Sains Tulen

Kolej Matrikulasi - Sains Fizikal

Universiti - Kejuruteraan Mekanikal

KILANG - Maintenance



AHLAN WA SAHLAN


thelegend88


kepala otak kau!

ada soalan? ~i'm always by your side!!

"SUDUT KRITIK"

SUDUT INI MEMBERI PELUANG KEPADA PENGUNJUNG UNTUK MENGKRITIK BLOG INI SESUKA HATI MEREKA.. KALAU NAK YANG LEN, BAGI KAT BAWAH..

TIDAK BOLEH :

-BERKATA KESAT

-MEMUJI

-MENUDUH MENGKHINZIR BUTA

-MENGIKLAN

MENGAJARKAN ILMU ITU SEDEKAH

Kaunter Pukul

MUST SEE

Blog Unik

Kawan-kawan UTM

Rakan-rakan Lain

CAPAIAN

Followers

Template by KangNoval & Abdul Munir | blog Blogger Templates
HTML Free Code