Friday, November 5, 2010

Kartini


“Ariyon atau Muhammad Asri, pelajar nakal di sebuah sekolah agama berasrama. Dalam kenakalannya itu, dia sebenarnya menaruh hati pada pelajar bernama Kartini. Maka bermulalah kisah-kisah kenakalannya dalam memikat hati Kartini. Masalah pelajaran, disiplin dan ragam kehidupan di asrama mengajar Aryon mencari pegangan dan arah hidup. Sehingga tamat pengajian dan sudah bekerja, Aryon masih tetap berusaha memenangi hati Kartini. Berjayakah dia?” http://www.kedai-buku.com/kedai-buku/details/1421/pts-komik-m--kartini.html

Saya baca komik ni, terkenang semula zaman-zaman perskolahan. Bilamana sering mendapat surat tawaran menjadi adik angkat, menjadi abang angkat dan ada yang lebih pelik dari itu. Mungkin watak Ariyon dalam komik ini akan mengingatkan anda semula tentang siapa anda semasa di sekolah.

Watak nakal juga mengingatkan tentang sikap kita semasa masih ‘muda’.

~tidak akan kamu berperasaan gundah gulana walaupun sekali, jika kamu tahu apa yang dicari~ tembakau

Catatan:
1) Aku rindu zaman sekolah
2) Aku bekas budak nakal yang baik
3) aku tak pernak merasa sekolah asrama
4) aku tak pernah masak megi dalam timba/gayung. Bhee..
5) carita ini dah banyak kali ditolak sebelum diterbitkan kerana watak dalam cerita ini TERLALU kesian!..bah bah bah

2 Perbincangan:

Anonymous said...

aku student skolah nih...tp tak sempat jumpak ariyon mahupun kartini sbb depa super senior aku...tp aku bangga giler sbb citer nih berkisar hal depa dialam skolah depa..ehh...kami...mmg besh...SMKASAS di hati...;)

Lagenda said...

pergh!
mantap giler kau nih. pernah jumpa ariyon x? kalau jumpa dia, kim salam ar. gtau dia, aku simpati...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kamsar bin Muhamad Bahron



Aku orang biasa.

Buat benda biasa.

Blog aku biasa-biasa.

Aku suka menulis tentang benda biasa.

Tapi aku akan jadi Lagenda!.

bah bah bah



Pra-Sekolah - Tiada

Sekolah Rendah Kebangsaan

Sekolah Menengah Kebangsaan - Sains Tulen

Kolej Matrikulasi - Sains Fizikal

Universiti - Kejuruteraan Mekanikal

KILANG - Maintenance



AHLAN WA SAHLAN


thelegend88


kepala otak kau!

ada soalan? ~i'm always by your side!!

"SUDUT KRITIK"

SUDUT INI MEMBERI PELUANG KEPADA PENGUNJUNG UNTUK MENGKRITIK BLOG INI SESUKA HATI MEREKA.. KALAU NAK YANG LEN, BAGI KAT BAWAH..

TIDAK BOLEH :

-BERKATA KESAT

-MEMUJI

-MENUDUH MENGKHINZIR BUTA

-MENGIKLAN

MENGAJARKAN ILMU ITU SEDEKAH

Kaunter Pukul

MUST SEE

Blog Unik

Kawan-kawan UTM

Rakan-rakan Lain

CAPAIAN

Followers

Template by KangNoval & Abdul Munir | blog Blogger Templates
HTML Free Code