Sunday, May 15, 2011

Mintak Puji


Diceritakan: Seorang badwi ketika sedang melakukan solat, sebahagian orang memujinya dan menggelarkan si badwi tersebut sebagai seorang yang soleh dan bertaqwa. ketika mendengar pujian tersebut si badwi memotong solatnya dan berkata:
"Di samping itu saya juga sedang berpuasa"

~tamat~

tadi pergi ke Jusco dan terbeli buku "tersenyumlah" karya Dr. Aidh. buku yang aku sentiasa tanya abang kedai buku Badan Cemerlang setiap kali aku pergi sana. dapat 20%. ada banyak lagi. dapatkan sebelum terlambat!

kenapa manusia terlalu tamakkan pujian dan pangkat dan harta dan kehormatan dan segalanya? inikah yang dinamakan RAKUS?!

fakta yang tidak dinafikan. hanya untuk menunjukkan dunia..

ada jugak yang perasan comel dengan pakaian pelik-pelik.

kesimpulan

Rakyat Malaysia memang gila gelaran. Contoh:
Yang Berhormat Leftenan Kolonel Dato' Dr. Ir. Haji Kamsar Muhamad Bahron. P.M.N., P.S.M, S.P.C.M., S.P.M.J., D.P.M.T., D.P.S.K., P.G.D.K., J.M.N., K.M.N., B.A. (Hons.) (UTM), Hon. L.L.D. (UTM), Hon. D. Litt. (UTM)

Amy SEARCH
Bandi AMUK
Nabil raja lawak
dll. fikir sendiri

2 Perbincangan:

Mohd Hafizul Hilmi said...

buku tu penuh dengan cerita2 lawak tapi ilmiah. baca kulit belakang pun dah gelak.

Kalau aku tak silap la.

Lagenda said...

haha..tapi aku punya ni cetakan lain. kaver pun penuh corak. ayat kulit belakang dia pun serius

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kamsar bin Muhamad Bahron



Aku orang biasa.

Buat benda biasa.

Blog aku biasa-biasa.

Aku suka menulis tentang benda biasa.

Tapi aku akan jadi Lagenda!.

bah bah bah



Pra-Sekolah - Tiada

Sekolah Rendah Kebangsaan

Sekolah Menengah Kebangsaan - Sains Tulen

Kolej Matrikulasi - Sains Fizikal

Universiti - Kejuruteraan Mekanikal

KILANG - Maintenance



AHLAN WA SAHLAN


thelegend88


kepala otak kau!

ada soalan? ~i'm always by your side!!

"SUDUT KRITIK"

SUDUT INI MEMBERI PELUANG KEPADA PENGUNJUNG UNTUK MENGKRITIK BLOG INI SESUKA HATI MEREKA.. KALAU NAK YANG LEN, BAGI KAT BAWAH..

TIDAK BOLEH :

-BERKATA KESAT

-MEMUJI

-MENUDUH MENGKHINZIR BUTA

-MENGIKLAN

MENGAJARKAN ILMU ITU SEDEKAH

Kaunter Pukul

MUST SEE

Blog Unik

Kawan-kawan UTM

Rakan-rakan Lain

CAPAIAN

Followers

Template by KangNoval & Abdul Munir | blog Blogger Templates
HTML Free Code