Thursday, May 5, 2011

Ringkasan peristiwa 2011



klik imej untuk kepuasan berganda (tapi x tau macam mana nak upload besar2)

Terjumpa gambar ni dalam internet. Sangat menarik!

Januari
14 – Revolusi Tunisia
24 – serangan pengganas di lapangan terbang Moscow. 36 mati

Februari
Beribu-ribu mati dalam revolusi melawan Gaddafi
11 – Hosni Mubarak digulingkan
22 – gempa bumi di Christchurch. 75 mati

Mac
Revolusi lawan Gaddafi masih berlangsung
11 – gempa bumi di jepun + Tsunami. Lebih 18,000 mati
Loji nuklear Fukushima terbakar. Kedua terburuk dalam sejarah nuklear
18 – protes di Bahrain, Arab Saudi
Protes di Yaman. Presiden tak nak turun
25 – campurtangan tentera dalam perarakan di Syria

April
7 – tembakan di Brazil. 12 budak-budak mati
29 – Prince William kawen dengan Kate Middelton
30 – tentera udara NATO serang Libya

Mei
1 – berita kematian Osama bin Laden tersebar.


Ada banyak lagi peristiwa. Tapi aku tak tahu. Tak faham berita dalam bahasa Inggeris dan aku kurang cakna. Ini untuk tahun 2011.

Eh, ni baru bulan MEI lah!!. Apa akan jadi kalau tunggu sampai hujung tahun?
Nanda koreee…!

Ini international. Kalau di MALAYSIA?
Ni yang aku ingat dalam kepala
- Kes liwat Anwar diteruskan
- Muncul video seks Anwar dengan pelacur cina
- Anwar menafikan diri sebagai pelaku zina
- Datuk T muncul sebagai pembekal video seks
- Pilihanraya negeri Sarawak
- Bulletin utama bekalkan laman web yang upload video penuh seks. Cari jangan tak cari..
- Eskay bersumpah laknat dalam masjid tentang video seks
- Demonstrasi sana-sini
- Harga minyak naik semalam
- Isu air UUM


Ini Nasional. Kalau dalam UTM?
- Pesta konvo
- Karnival kuda (tak ingat nama)
- Pilihanraya kampus
- Ceramah-ceramah di MSI banyak
- Isu bukit yang menyerupai bonggol
- Isu taik burung di kafe
- Isu seluar terkoyak kena kerusi yang tajam
- Isu makanan mahal
- Isu band masuk UTM
- Isu pelajar antarabangsa bawak kereta macam pelesit
- Perkhidmatan hantar barang dan motor berdiskaun untuk orang semenanjung



Ini UTM. Kalau aku?
- Sambung buat PSM
- Tolong kawan pindah kolej lepas dibuang oleh pengetua
- Ulangkaji
- Meeting
- VIVA
- Final exam
- Movie
- FACEBOOK


Awas: ini baru 4 bulan!.


~Orang berguna, kehadirannya dirai. Kehilangannya dirasakan.
Kamsar, 6 Mei 2011, 12.37pm

Catatan:
1. Banyak-banyak isu ni, apa peranan aku? Tepuk dahi tanya akal
2. Banyak isu ni, apa aku buat? (macam soalan sama)
3. Adakah aku ni orang berguna? Whoa!. Soalan pedassss…
4. Sem depan aku akan berada di SABAH!

2 Perbincangan:

Al-Fikr said...

Banyak peristiwa sudah berlaku....
Tahun yg sibuk....Dan baru 4 bulan

Lagenda said...

yap! betuul

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kamsar bin Muhamad Bahron



Aku orang biasa.

Buat benda biasa.

Blog aku biasa-biasa.

Aku suka menulis tentang benda biasa.

Tapi aku akan jadi Lagenda!.

bah bah bah



Pra-Sekolah - Tiada

Sekolah Rendah Kebangsaan

Sekolah Menengah Kebangsaan - Sains Tulen

Kolej Matrikulasi - Sains Fizikal

Universiti - Kejuruteraan Mekanikal

KILANG - Maintenance



AHLAN WA SAHLAN


thelegend88


kepala otak kau!

ada soalan? ~i'm always by your side!!

"SUDUT KRITIK"

SUDUT INI MEMBERI PELUANG KEPADA PENGUNJUNG UNTUK MENGKRITIK BLOG INI SESUKA HATI MEREKA.. KALAU NAK YANG LEN, BAGI KAT BAWAH..

TIDAK BOLEH :

-BERKATA KESAT

-MEMUJI

-MENUDUH MENGKHINZIR BUTA

-MENGIKLAN

MENGAJARKAN ILMU ITU SEDEKAH

Kaunter Pukul

MUST SEE

Blog Unik

Kawan-kawan UTM

Rakan-rakan Lain

CAPAIAN

Followers

Template by KangNoval & Abdul Munir | blog Blogger Templates
HTML Free Code